۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

اطلاعیه ۲۹۵ کمیته اقوام و ملل


ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر


هر کس حق آزادی عقیده و بیان دارد و حق مزبور شامل آنست که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته، و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن، با تمام وسائل ممکن و بدون ملاحظات مرزی، آزاد باشد.

ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر

هر کس حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.

زندگی آری ، اعدام نه 

با تاسف دوات جمهوری اسلامی ایران، سحرگاه روز شنبه 25 دیماه 1389 حکم اعدام زندانی سیاسی "حسین خضری" که مدت ها در زیر شکنجه قرار داشت، در زندان مرکزی ارومیه به مرحله اجرا گذاشت.

با تاسف دوات جمهوری اسلامی ایران، سحرگاه روز شنبه 25 دیماه 1389 حکم اعدام زندانی سیاسی "حسین خضری" که مدت ها در زیر شکنجه قرار داشت، در زندان مرکزی ارومیه به مرحله اجرا گذاشت.


در یک ماه گذشته بیش از 70 نفر در زندان های جمهوری اسلامی ایران (بعضی از آن ها زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشند) اعدام شده اند. این رقم تنها شامل کسانی می شود که نام انها از جانب رژیم اسلامی رسماً اعلام شده است.

به احتمال قوی اعدام های مخفیانه نیز وجود داشته و دارد.

به علاوه در همین مدت، دهها حکم اعدام دیگر به عناوین مختلف محارب، مرتد، قصاص و ... صادر شده است که متهمین در انتظار اجرا ان در زندان ها در سخترین شرایط روحی و جسمی سر می برند.

حکومت جمهوری اسلامی ایران سراسیمه از رشد جنبش اعتراضی کنونی برای ایجاد فضای ترس و وحشت دست به هر اقدامی در تمامی سطح کشور زده و میزنند. علاوه براین، آشکار است که دولت کودتا در تلاش است تا با انحراف افکار عمومی به عدم مشروعیت و ناکامی خود سرپوش گذاشته و جهت فرو نشاندن اعتراضات کنونی اعدام فعالان سیاسی و اجتماعی، کرد، بلوچ. اذری.و ... را وسیله ی ارعاب عمومی قرار دهد

کمیته دفاع از حقوق اقوام وملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن اعدام حسین خضری، صدور حکم اعدام و اجرای ان را به دلیل و بهانه ای تائید ننموده و خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی را دارد.

بدینوسیله از تمامی نهادهای حقوق بشری، فعالان سیاسی و آزادیخواهان به منظور ناکام گذاشتن اینگونه احکام غیرانسانی و افشای سیاست سرکوب دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست اقدام عملی مینماید.

295

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر