۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

اطلاعیه 291 کمیته اقوام و ملل




ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر



ھر کس می تواند بدون ھیچ گونه تمای ، خصوصا از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذھب، عقیده سیاسی یا ھر عقیده دیگر و ھمچنین ملیت ، وضع اجتماعی، ثروت، ولادت یا ھر موقعیت دیگر، از تمام حقوق و کلیه آزادی ھایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است، بھره مند گردد .به علاوه ھیچ تبعیضی به عمل نخواھد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی، اداری و قضایی یا بین المللی کشور یا سرزمینی باشد که شخص به آن تعلق دارد . گواه این کشور مستقل ، تحت قیمومیت یا غیر خود مختار بوده یا حاکمیت آن به شکل محدودی شده باشد




به اعدام زندانیان سیاسی و فعالین مدنی


اقوام ایرانی پایان دهید

ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر

ھر کس می تواند بدون ھیچ گونه تمای ، خصوصا از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذھب، عقیده سیاسی یا ھر عقیده دیگر و ھمچنین ملیت ، وضع اجتماعی، ثروت، ولادت یا ھر موقعیت دیگر، از تمام حقوق و کلیه آزادی ھایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است، بھره مند گردد .به علاوه ھیچ تبعیضی به عمل نخواھد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی، اداری و قضایی یا بین المللی کشور یا سرزمینی باشد که شخص به آن تعلق دارد . گواه این کشور مستقل ، تحت قیمومیت یا غیر خود مختار بوده یا حاکمیت آن به شکل محدودی شده باشد.



به اعدام زندانیان سیاسی و فعالین مدنی اقوام


ایرانی پایان دهید



هموطنان و انسانهای آزادیخواه

بدنبال تداوم اعمال خشونت آمیز، احضار و دستگیری های خودسرانه، محاکمه یا زندان، کشتار و اعدام های علنی و غیرعلنی دولتی که در مناطق مختلف ایران توسط دولت جمهوری اسلامی به خصوص در مورد اقوام و ملل ایرانی (آذری، کرد، فارس، بلوچ ، عرب ، ترکمن و ...) به شدیدترین وجه اجرامی شود.

از آنجا که این سرکوب و خفقان از بدو استقرار جمهوری اسلامی ایران تاکنون ادامه داشته و بویژه در دوران دولت نهم و دهم آهنگ پرشتاب تری به خود گرفته است، لذا کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نسبت به تداوم رفتارهای غیرقانونی، دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام فعالین سیاسی و اجتماعی اعتراض می نماید.

بدینوسیله توجه آزادیخواهان و نهادهای سیاسی و مدافعین حقوق بشری را برای نجات زندانیان سیاسی و عقیدتی محکوم به اعدام جلب می نماید.

کمیته اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران خواهان



1 . لغو هر گونه حکم اعدام



2 . آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی



می باشد.





2010/ 291







کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی



کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر