۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه



Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 44 04 84 - 0163 26 11 257
Fax: +49 511 26 17 376

ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر کس حق دارد که از آزادی فکر، وجدان و مذهب بهره مند شود.
این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و ایمان می باشد و نیز شامل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است .
هرکس می تواند از این حقوق مجتمعاً، بطور خصوصی و یا بطور عمومی بر خوردار باشد.

به آزار و اذیت شهروندان مذهبی پایان دهید

در تداوم روند موج سرکوب و برخورد با شهروندان بویژه اقلیت های مذهبی در ایران، در تاریخ اول آبانماه خانم تینا موهبتی نوجوان ۱۹ ساله بهائی ساکن گرگان توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر، به مکان نامعلومی انتقال داده شده که تا کنون هیچ یک از اعضای خانواده، اطلاعی از وی و یا محل بازداشت او ندارند، .یاد آور میشود خانم شیوا روحانی مادر ایشان نیز مدتی پیش دستگیر شده بودند.
بازداشت و سرکوب شهروندان عقیدتی و مذهبی در ایران همچنان ادامه دارد.
شهروندانی که تنها بخاطر ابراز عقیده، در زندانهای مختلف این رژیم سرکو.بگر باسارت در آمده اند، هم میهنانی هستند که دوران بالندگی خود را  در سلولها سپری میسازند .
باورمندهای مختلف مذهبی در ایران، با تبعیض سیستماتیک اعمال شده توسط دولت، دست به گریبانند. حال آنکه آزادی مذهب سنگ بنای یک جامعه دموکراتیک و یک حق بنیادین بشری است که اعلامیه جهانی حقوق بشر آنرا به رسمیت شناخته است.
رژیم جمهوری اسلامی، نظامی استبدادی مذهبی است و طبق قوانین وسنت‌های قرون وسطائی وبراساس مخالفت با تعلقات مذهبی شهروندان میهنمان، با آنان برخورد میکند.
حملات و اعمال فشار حکومتیان به اجتماعات و اماکن مذهبی اهل سنت، دروایش، بهائیان، مسیحیان و دیگر مذاهب افزایش یافته، با ایجاد فضای سرکوب و تشدید اختناق درایران سعی در حذف این قشر از جامعه  را دارد.
 شهروندان بهائی ساکن در ایران، از حق تحصیل و اشتغال محرومند، خانه هایشان مورد حمله قرار میگیرد، قربانی بازداشت های خودسرانه میشوند، قبرستان هایشان مورد تخریب قرار میگیرد،  دارایی هایشان مورد تعرض قرار واقع میشود و از کار اخراج میشوند.
واین در حالیست که نه تنها آقای احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل، در آخرین گزارشش ابراز تاسف خود را بسبب نقض حقوق اقلیت های مذهبی در ایران بیان داشته اند بلکه سایر کشور ها  و سازمان های بین المللی و حتی دبیر کل سازمان ملل نیز  بار ها و بارها آنرا محکوم نموده به دولتمردان ایرانی رعایت حق شهروندی را یاد آور شده اند ولی ما کماکان شاهد برخورد غیر انسانی با این قشر از جامعه بوده ایم و هستیم.

آزادی عقیده سنگ بنای یک جامعه سالم، دموکراتیک و یک حق بنیادین بشری است که منشور حقوق بشر آنرا به رسمیت شناخته است.

 کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان، آزار و اذیت پیروان سایر ادیان توسط حکومت جمهوری اسلامی را محکوم نموده ، خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی شهروندانی است که تنها بخاطر ایمان و باورشان در زندانند.

363
کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان/
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر