۱۳۹۱ مهر ۱۱, سه‌شنبه


بیانیه فعالان مدنی ، سیاسی به مناسبت 13 مهر(5 اکتبر) روز جهانی معلم
 ما جمعی از کنشگرانی مدنی، سیاسی و حقوق بشری، در آستانه 13 مهر (5 اکتبر) روز جهانی  معلم، ضمن تبریک این روز به معلمین  شجاع،  فرهیخته و صبور میهن عزیزمان، یاد و نام فرزاد کمانگر را گرامی داشته و موارد ضروری ذیل را در آستانه ی این روز اعلام می داریم:
1. ضمن هشدار نسبت به خطر تکرار تجربه تلخ اعدام فرزاد کمانگر، مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به امکان اجرای حکم اعدام سه معلمِ دربند، آقایان عبدالرضا قنبری، هاشم شعبانی نژاد و هادی راشدی اعلام داشته و خواستار اقدام فوری و هماهنگ تمام نهادهای حقوق بشری و فعالین مدنی جهان در جهت لغو این احکام هستیم.
     2. بر این باوریم که به بند کشیدن معلم، به زنجیر کشیدن اندیشه و آموزش است از همین رو خواهان آزادی هر چه سریعتر و بی قید و شرط معلمان زندانی آقایان محمد علی آگوشی ، محمود باقری، رسول بداغی، محمد داوری و عبدلله مومنی هستیم.
     3. تدوین و اعمال سیاست‌های نادرست، ناکارآمد و شتاب زده در حوزه آموزش و پروش درباره مسایل آموزشی، دانش آموزان و معلمان چشم انداز نگران کننده ای برای  کشورترسیم می‌کند. تغیر نیافتن این سیاست‌ها صدمات عمیق و گسترده‌ای در پی داشته و بحرانی شدن وضعیت آموزش در کشور را به دنبال خواهد شد.
4. معلم تا هنگامی که درگیرِ زیست روزمره خود باشد نمی‌تواند از نهایت توانمندی‌های خود در پرورش دانش اموزان بهره گیرد. ما خواستار بهبود وضعیت معیشتی معلمین هستم.  
     5. خواستار پایان جو سنگین امنیتی و فشار دستگاههای اطلاعاتی بر روی تشکل‌های صنفی معلمان  و از سر گیری فعالیت قانونی این تشکل ها هستیم. پایان بخشیدن به احضار و ارعاب، پرونده‌سازی و تبعید و بازداشت فعالین این تشکل ها، عقلانی‌ترین انتخاب حکومت در  تعامل با فرهنگیان جامعه است.
در پایان با تأکید بر جایگاه بی بدیل نهاد آموزش و نقش معلم در ساختن جامعه‌ای آگاه و دموکراتیک و توسعه یافته، ضرورت حساسیت بیش از پیش فعالین عرصه‌های مخلتف مدنی  نسبت به مسایل آموزشی و مشکلات معلمان کشور را یادآور می‌‌شویم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر