۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

محکومیت سنگین ، غیر انسانی و غیر قانونی حامیان مادران پارک لاله


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" احکام سنگین و غیر انسانی 4 سال زندان علیه 2 تن از حامیان مادران پارک لاله (مادران عزادار) توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 صادر گردید.

روز شنبه 20 فروردین ماه 2 تن از حامیان مادران پارک لاله خانم ها ژیلا کرم زاده مکوندی و لیلا سیف الهی برای ابلاغ حکم به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب احضار شدند و توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 به احکام سنگین ، غیر قانونی و غیر انسانی 4 سال زندان محکوم شدند.
از طرفی دیگر پرونده خانم الهام احسنی که اخیرا از جهنم ولی فقیه علی خامنه ای به خارج از کشور پناه آورده است را همچنان باز نگه داشته اند. محمد مقیسه ای رئیس شعبۀ 28 دادگاه انقلاب خواهر خانم احسنی را که کفالت او را به عهده گرفته است احضار و به او اعلام نموده اند که مبلغ کفالت را از حقوق وی کم خواهند کرد.
خانم ها لیلا سیف الهی ،ژیلا کرم زاده مکوندی،الهام احسنی و فاطمه رستگاری نسب از حامیان مادران پارک لاله (مادران عزادار) که در جریان یورشهای وحشیانه و شبانه 19 بهمن 1388 به منازلشان دستگیر و به بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند و تا بیش از 40 روز در این شکنجه گاه تحت شکنجه های جسمی و روحی و توهینهای اخلاقی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند. ولی با اعتراضات گسترده بین المللی رژیم ولی فقیه علی خامنه ای وادار به آزادی آنها شد. تعدادی از آنها در طی سال 1389 بارها به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار ،مورد بازجویی تلفنی و تهدید قرار گرفته اند. تا به حال نزدیک به 89 نفر از حامیان پارک لاله دستگیر شده اند .مادران پارک لاله و حامیانشان با فعالیتهای خود خواستار؛محاکمه آمران و عاملان کشتارهای 30 ساله اخیر ، آزادی بی قید و شرط همۀ زندانیان سیاسی و عقیدتی و لغو اشکال مختلف اعدام می باشند.
سیاست سرکوب خونین مردم ایران توسط ولی فقیه علی خامنه ای تعیین می شود و از طریق نیروهای سرکوبگر انتظامی و نظامی ، قوۀ قضاییه ،بازجویان(شکنجه گران) وزارت اطلاعات و سازمان زندانها به اجرا گذاشته می شود.رژیم ولی فقیه با ارجاع پرونده حامیان مادران پارک لاله به محمد مقیسه ای که از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی 67 می باشد و در جریان اعتراضات سال 88 تعدادی ازشرکت کنندگان در اعتراضات گسترده مردم ایران را به اعدام محکوم نمود و حکم جنایتکارانۀ حداقل 2 نفر از آنها را به اجرا گذاشت .سعی دارد که مادران جانباختگان 30 سال اخیر و حامیان آنها را مرعوب کند تا از پیگیری خواسته های به حق خودشان باز دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام سنگین ، غیر قانونی و غیر انسانی علیه حامیان مادران پارک لاله را شدیدا محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران ویژه زنان و تمامی مدافعان حقوق زنان می خواهد که به دفاع از آنها برخیزند و مانع اعمال سرکوبگرانه ولی فقیه علیه مادران جانباختگان و حامیان آنها شوند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
20 فروردین 1390 برابر با 09 آوریل 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل ملل متحد سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگرویژه زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر