۱۳۹۰ تیر ۹, پنجشنبه

تقاضای سیزده نهاد حقوق بشر برای مداوای فوری انور حسین پناهی

تقاضای سیزده نهاد حقوق بشر و مدافع آزادى زندانیان سیاسی و مدنی برای مداوای فوری انور حسین پناهی
کمپین حمایت ازانور حسین پناهی، فعال سیاسی ومدنی کرد، اعلام کرد در صورت عدم رسیدگی و مداوای فوری ، صدمات جبران ناپذیری این زندانی سیاسی را تهدید میکند.
بنا به اخبار و گزارشهای رسیده به کمپین، انور حسین پناهی که هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شود مبتلا به عفونت شدید کلیوی و مدتی است از شدت درد پاهایش رنج میبرد و چند مورد هم بهداری زندان نیز اعلام کرده است که باید درمان های تخصصی در یک بیمارستان مجهز انجام شود، این در حالیست که مسوولان زندان و ماموران وزارت اطلاعات تا این لحظه با اعزام این زندانی سرشناس به بیمارستان مخالفت کرده و مانع از نداوای وی شده اند
شایان ذکر است که انور حسین پناهی زمانی که در اختیار اداره اطلاعات شهرستان قروه قرار داشت بر اثر ضرب و شتم های ناشی از شکنجه دچار شکستگی دنده و عفونت کلیه شده بود که با بی توجهی در مدوا هم اکنون خطرات بسیار جدی جان وی را تهدید می کند.
در همین رابطه چندی پیش فرزندان این زندانی سیاسی و فعال مدنی کرد در نامه ای سرگشاده خواستار مداوای فوری و آزادی بدون قید و شرط وی شده بودند که این موضوع از یک سو باعث اعمال فشارهای بیشتر بر خانواده و نزدیکان و از سوی دیگر موجب مداوای وی در بهداری زندان شد، در حالی که پزشکان زندان اقدامات درمانی انجام شده را کافی نمی دانند و خواستار اعزام انور به بیمارستانی مجهز هستند.
ما جمعی از نهادهای بشردوست و مدافع آزادى زندانیان سیاسی و مدنی ، نسبت به‌ تداوم بی توجهى به وضعیت آقای انور حسین پناهی اعتراض کرده‌ وتوجه نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر را برای نجات جان این زندانی جلب می کند. ما خواستار اعزام انور به بیمارستانی مجهز هستیم.
1. جمعی از دانشجویان پیام نور استان کردستان
2. کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران - برلین
3. شیوا محبوبی ، کومیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
4. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
5. سازمان حقوق بشر کردوساید چاک
6. مرکز زنان کرد در شهر کلن آلمان
7. انجمن زنان آذر مهر کردستان
8. سازمان ضد اعدام در کردستان
9. جمعیت جوانان کردستان ایران
10.انجمون بیان - بلژیک
11.اتحادیه خانواده های در بند کرد
12. کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
13. کمیته اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر