۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

اطلاعیه ۲۹۸ کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

  ماده 26 اعلامیه جهانی حقوق بشر

1. ھر کس حق دارد که از آموزش و پرورش بھره مند شود . آموزش و پرورش لااقل تا حدودی که مربوط به تعلیمات ابتدایی و اساسی است باید مجانی باشد . آموزش ابتدایی اجباری است . آموزش حرفه ای باید عمومیت پیدا کند و آموزش عالی باید با شرایط تساوی کامل ، به روی ھمه باز باشد تا ھمه ، بنا به استعداد خود بتواند از آن بھره مند گردند.
2. آموزش و پرورش باید به طوری ھدایت شود که شخصیت انسانی ھر کس را به حد اکمل رشد آن برساند و احترام حقوق و آزادی ھای بشری را تقویت کند . آموزش و پرورش باید حسن تفاھم ، گذشت و احترام عقاید مخالف و دوستی بین تمام ملل و جمعیت ھای نژادی یا مذھبی و ھمچنین توسعه فعالیت ھای ملل متحد را در راه حفظ صلح ، تسھیل نماید.
به بازداشت، شکنجه، زندان و اخراج از تحصیل دانشجویان خاتمه دهید.
هموطنان و انسانهای آزادیخواه
بدنبال تداوم اعمال خشونت آمیز، احضار و دستگیری های خودسرانه، محاکمه یا زندان، اخراج از دانشگاه و محرومیت از تحصیل دانشجویان در دانشگاهای مناطق مختلف ایران توسط دولت جمهوری اسلامی  به شدیدترین وجه اجرامی  شود.

 از آنجا که این سرکوب و خفقان از بدو استقرار جمهوری اسلامی ایران تاکنون ادامه داشته و بویژه در دوران دولت نهم و دهم آهنگ پرشتاب تری به خود گرفته است، لذا کمیته دفاع از جوان و دانشجو  کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نسبت به تداوم رفتارهای غیرقانونی، دستگیری، زندان، شکنجه . اخراج . محرومیت از تحصیل و محکومیت دانشجویان به زندان های طویل المدت  اعتراض می نماید.
بدینوسیله توجه آزادیخواهان و نهادهای سیاسی و مدافعین حقوق بشری را برای  این گونه رفتار ضد انسانی حکومت اسلامی را جلب می نماید .
اعضای کمیته جوان و دانشجو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران خواهان
1 . آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی دانشجویان  بازداشتی و زندانی
2 . حذف ستاره دار شدن دانشجویان و لغو  احکام محرومیت از تحصیل 
3 . بازگشت به کار اساتید اخراجی دانشگاه ها 
 می باشد.
298
کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر